Picnickhäng

En härlig lördag i Retiro tillsammans med många Erasmus-studenter. Vi är många som gått med i ESN - Erasmus Students Networks, som arrangerar många aktiviteter för utbytesstudenter. Jag är glad att jag varit med i detta hela terminen, det är dessa jag hängt med varje helg, jag har fått många nya kompisar, jag har fått uppleva andra städer och byar jag aldrig hade tagit mig till annars och min Madrid-upplevelse hade DEFINITIVT INTE varit densamma utan alla vänner här. 
 
På bilderna ses vi sitta i gräset och ha picknick, jag tog med svenska köttbullar, svensk prinskorv och gurka samt svenskt godis för att bjuda på. Vi hade tapas, alla bjöd på vad de hade med, och alla fick smaka. Helt underbart, jag gillar stämningen, man bjuder på det man har, och man får tillbaka minst lika mycket. Det blir som att äta flera sorters mat, fast man själv bara hade med sig en rätt! 
 
Idag har jag mest snackat fuffens med Lorre från Rumänien och Camila från Colombia. Såklart fler också, vi satt ju alla i en klump, till exempel killarna från Italien på bilden hakade gärna på i vårt snack. Från klockan 14 till klockan 19, med sol, helt klar himmel, 22 grader och mysig stämning! 
 

Kommentera här: