Ridtur i Cercedilla.

 
 
EN HELT OBESKRIVLIGT HÄRLIG DAG! Jag ville såå gärna hinna med en långritt i Sierra, i bergen här i Madrid, innan jag skulle åka hem. Jag har letat och letat, efter det bästa stället, och till slut hittade jag det, och drog med mig mina bästa vänner här i Madrid, Eolia och Eva, med på långritten. Även passade jag in det så att Mica var här, då jag ville göra något speciellt när hon var här. Mica i sin tur tog med sig två av sina kompisar, Jade och Lena. 
Vi begav oss med Cercanias-tåget Renfe till byn Cercedilla som ligger en timme från Madrid. Väl där blev vi vänligt bemötta och bra emottagna av damen Belen på hennes farm Centro Hipico Los Ciruelos som låg uppe i bergen Sierra. Hästarna välskötta och redan putsade och klara. Det var bara att sitta upp och ge sig iväg. 
Jag blev tilldelad den underbara PRE-hästen (Pura Raza Española) vid namn Imperioso (Masterful, herre över alla), en 17-årig valack med härlig skritt och som i princip kunde den höga Spanska skritten. Han gick väldigt fint, var väldigt känslig för hjälperna och lyssnade bra på mig. Vi fick en bra kontakt direkt, och wiiie vad förälskad jag blev i de underbara PRE-hästarna. En sån vill jag ha när jag blir stor! 
Skritt uppför branta lutningar, en otrolig utsikt över hela staden och nästan till Madrid, trav på fina grässtigar och härlig snabb galopp på skogsstigar. Vad jag har saknat detta!!! Så härligt att kunna se snön liggande på toppen av bergen. Vädret var perfekt, sol, få moln och knappt blåsigt alls. 2 timmar senare var vi tillbaka, och jag helt lyrisk av lycka, underbart! 
 
Jag kan helt klart rekommendera Centro Hipico Los Ciruelos, de har hästar och aktiviteter för alla! Tre av oss hade aldrig suttit på en häst förut, och till och med dessa fick sig en galopp i skogen och trav på stigarna. Allt gick felfritt och de var duktiga ledare! Hästarna helt otroligt fina! Det bästa jag gjort på länge!! 

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Oh! Det ser helt underbart ut! Lyckliga ni som fått uppleva detta!!!

Svar: Jag är superlycklig, muy contenta!!!
Frida Starck Härlin

Kommentera här: