Groda i min mun!

Dagens roliga kväll - vilka härliga människor det finns! Kinesiska tjejen Patricia (som jag inte träffat tidigare-utan snabbt stött på och sagt hej till), bestämde sig för att bjuda med oss till en restaurang där hennes vänner arbetar, och bjuda oss på en kulinarisk kinesisk upplevelse. Inte kan man tacka nej till ett sånt erbjudande, jag tog med mig en svensk present (en fin lakritspåse - hon blev superglad), och tillsammans med kazakhstanskan och ryskan åkte vi till Patricia vid Plaza del Sol och kinarestaurangen...
 
Aiyán, Patricia och Aidana.
 
När vi kom fram frågade såklart Patricia om det var något vi inte gillade, var allergiska mot, eller något vi inte ville. Alla vi tre non-kineser svarade, jo men visst, vi är upplagda för överraskningar, vi äter allt, och vi är villiga att testa det du vill bjuda oss på. Ett litet problem var att Patricia kunde väldigt lite engelska samt ingen spanska, så vi fick tolka oss fram via hennes kompis samt använda kroppsrörelser. Inga problem ändå, så att säga. Förrätt med bönsoppa, huvudrätt med kött, bambu, grönsaker, kyckling och fiskhuvud, allt väldigt smakrikt och gott. 
Förrätten - bönsoppa.
 
Fiskhuvud plus fisk! 
 
Till sist kom överraskningen... något med väldigt långa ben, och såg ut lite som en fisk. Groda! Det såg ut som om den skulle hoppa av tallriken, lite rädd var jag faktiskt. 
 
 
Starka kryddor, väldigt lite kött, men gott var det. Man fick plocka av det lilla som fanns på benen på en groda. Intressant smak det där, smakar som kycklingfötter för er som smakat det... 
 
En trevlig kväll helt enkelt, efter blev det det utgång med tjejerna på en pub på Plaza del Sol!
 

Kommentarer:

1 Mumso:

skriven

Grodan Boll! Vet inte om jag vill äta det! Hasta luego!

Svar: Det finns inget att äta på en groda ändå.... :)
Frida Starck Härlin

Kommentera här: