Marknad, vips och knasbio...

 
En solig söndag i Madrid innebär ut på stan för att uppleva Madrids stora marknad i La Latina på Rivera de Curtidores. En marknad som arrangeras varje söndag när det är varmt väder, med massor av stånd på gatorna och folk som säljer hantverk, kläder, fint porslin, väskor, spansk tapas och goda smakprov förstås, och det mesta som man vill hitta på en marknad. Idag tog jag med mig de två tjejerna Aiyan och Aidana från Kazakhstan samt tyska tjejen Rahel till marknaden. Eftersom vi är hurtiga tjejer som gick upp kl 9, åt vi frukost (spanska tititas - pannkakor) på VIPS innan äventyret började. 


Tyvärr inga bilder från själva marknaden, vi var så fångade i allt kul man kunde hitta. Resultatet idag, en ny jacka, ny tjocktröja och lite småprylar till mitt rum. (Inte jackan på bilden dock!)
Därefter tapas på en smockfull restaurang även tillsammans med rumänska tjejen Arina, som jag bor tillsammans med. Full restaurang innebär bra betyg. Bra mat, små minismörgåsar med pulled pork, BBQ-sås, små spanska sallader, samt fisk. 
Arina, rumänskan, som jag bor med. 
 
Jag fick även chans att träffa Don Quijote och Sancho Panza, här klappar jag deras åsna på Plaza de España. 
 
 
På kvällen drog Arina med mig på bio, filmen Relatos Salvajes (=Vilda berättelser) som hon så himla gärna ville se. Enligt henne var det en komedi, med kärlek och romantik. Jo, det låter ju bra... Jag tänkte, ja varför inte, jag tittar inte så ofta på bio, och det verkar som en bra film på hennes beskrivning.... Verkligheten var dock en helt annan, det var utan tvekan den GALNASTE, MEST VÅLDSAMMA, och LÄSKIGA film jag någonsin sätt. I filmen fanns 6 historier, om hur olika personers liv varit fram tills nu, med mord, skilsmässor, otrohet och brott... Vilken överraskning, men vi hade i alla fall kul åt det i efterhand!
 
 

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Oj vad ni verkar ha det bra! Vi ses om några veckor! Kjell jag och pappa!

Svar: Haha, jo visst! Kul har vi också! :D
Frida Starck Härlin

Kommentera här: