Salsa-kurs!

Här har ni en tjej som inte kan någonting om dans, speciellt inte salsa. Jag dansar mycket och gärna, men i så fall lite hur som helst, lite som jag känner och lite knasigt. Jag vet att dans inte är min starka sida, men idag kände jag mig beredd att ta mig an denna utmaning - att lära mig dansa salsa. Vad är inte bättre än att lära sig salsa i Spanien?
 
Sagt och gjort, ikväll anmäld till salsa supersnabbkurs, varje pass kostar 2 euro för en timme i grupp med en lärare. Deltagare i alla åldrar mellan 20-30 år, med alla nivåer av danskunskaper (från inga till expert). Fick med mig några Erasmus-vänner dit också, vilka inte heller kunde salsa... Vi var runt 30 pers, mest tjejer, och mest folk som inte kunde något över huvudtaget. Läraren var sjukt duktig, typ i "landslaget" eller något, jag blev sjukt imponerad! 
 
En jobbig och svår timme! Först lära sig grundsteg i två takter och fyra slag. Olika nivåer på deltagare gjorde att vi gick igenom grunderna i ungefär 2 minuter, och därefter dansade i ett högt tempo med piruetter, snurrar, stegserier och diverse konstiga övningar... 1,2,3,4, PASO ESPAÑOL... Jo, snurra kan jag, men inte på rätt ställe... Jag hann inte ens tänka snurr, och alla var redan klara med stegserien...
Det här med dans är nog inte min grej... men jag kanske får ge det en chans?!
BILDER KOMMER SNART! 
 
 
 

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Oj va kul det måste ha varit! Blir det fler Salsa-kurser för din del?
Kram.

Svar: Jag tror inte jag har "det" för att dansa salsa, men kanske en gång till! :)
Frida Starck Härlin

Kommentera här: