Det börjar dra ihop sig...

 
 
SNART PÅ VÄG till MADRID. Imorgon kl 15.30 går flyget med Iberia till Barajas, Madrid! Det blev av till slut, mitt utbyte på termin 8 läkarprogrammet. Det ska bli sjukt kul! Mest ser jag fram emot att lära mig språket och att förstå en ny kultur, men även att få se hur sjukvården fungerar! En termin, 14 veckor, har jag framför mig, vilka kommer innehålla praktik på kirurgen, urologen, akuten och medicin. Spännande!
 
Väldigt nervöst, kan jag lita på min spanska, min gymnasie och kompis-spanska, att fungera på sjukhus och med patienter?! När jag ska prata med folk, skriva journaler, dokumentera, gå med läkare?! Vi får väl se.... Mer info om vad jag ska göra i Madrid kommer!
 
OCH BOENDE, var tusan ska jag bo? Det löser sig säger dom, jag ska bo på hotell de första 4 dagarna och försöka hitta ett boende under tiden. Det ska inte vara svårt säger dom....
 
Nu har jag inte tid med detta, nu gäller det att lägga på ett kål, packa klart väskorna och kolla på potentiella boenden för Madrid... 
 
Hasta luego! 

Kommentera här: