Framme!

Flygresans erfarenheter gjorde mig ännu mer glad över att jag valt Spanien att spendera en termin i. På den tre x 2 sätesraden jag satt på satt fem genuina äkta spanjorer som direkt började snacka spanska med mig. Såklart ville jag inte vara sämre. Här kom skolspanskans 'Qué desayunas?' & 'Cuanto tiempo..?' fram. De berättade om hela sitt liv, vänner, tipsade om allt och erbjöd mig bo hos dem. Dock bodde de alla en rejäl bit från Madrid så jag tackade artigt nej och sa att jag helst ville bo närmare stan... (men för säkerhets skull gav de mig sina emailadresser ifall jag skulle ångra mig...) Sjukt sköna människor, och alla jag träffat har hittills varit öppna och inbjudande!
 
Har hittat fram till det underbara hotellet jag ska bo på. Det kommer bli 4 sköna dagar på detta hotell Flat5Madrid på La Calle de San Bernardo i centrum. 200 kr per natt och rummen ser fina ut... och en lika trevlig receptionist som killarna jag beskrev tidigare 
 
Nu säger jag god natt och ser fram emot en hetsig morgondag! 
 
Jag har förresten fixat ett nytt nummer - +34 620 967 595. Vill ni skicka en hälsning finns WhatsApp som jag skaffat och det är gratis! Alla använder det här! :) 

Kommentera här: