Strulandet ger resultat.... JAAA!

Jag har ringt och ringt och ringt och ringt, till folk som vill hyra ut rum i lägenheter. Många går med på att träffas, men sen ser inte rummet alls ut som i annonsen. Trångt. Instängt. Litet. Inget internet. Inget kök. Pytteliten säng. Inga fönster. Dyrt också. Ett rum på 10 kvadratmeter kan gå på 500 euro... Ett problem är också att många kräver betalning i 6 månader minst. Och det tänker ju inte jag gå med på....
 
Efter mycket kämpade och många långa promenader har jag jag äntligen hittat ett rum som jag kan tänka mig att bo i, i tre månader. Jag har varit där och tittat, det ligger nära universitetssjukhuset San Carlos (4 km bort kanske) i området Argüelles, stort rum på 20 kvadrat, trådlöst internet med bra WiFi, delad lägenhet med 6 andra studenter, stort kök med matlagningsmöjligheter, 5000 kr/månad...
 
Ja, det låter väl bra? 
 
IMORGON flyttar jag ut från hostellet, det är sista dagen jag har något bokat boende... än så länge.... Då ska jag ta med mig min resväska (ALLA GREJER), gå på ett möte med hyresvärden i Argüelles och hoppas att jag får flytta in direkt... Annars blir det fortsatt hostel... Jag har förhoppningar om att hon ska gå med på detta, hon verkar sympatisk! 
 
Håll tummarna för mig nu! 
 
IKVÄLL efter allt gående, har jag träffat nya vänner, två andra Erasmusstudenter, här i Madrid. Fikade med Rahel från Tyskland (Freiburg!), vi satt ute i solen, och jag bara NJÖT. Har inte sett solen så här mycket på hela svenska vintern. Ja, ni hörde rätt, VI HAR SOL här och 10 grader! Underbart!
 
Därefter middag även tillsammans med Mette och Sören från Danmark. Indisk mat, härlig stämning och mycket spanskaprat... Nu är jag så sjukt trött, allt detta pratande på spanska gör mig helt slut i huvudet! Mycket att ta in alltså!
 
 

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Va härligt Frida! Hoppas att du får flytta in omgående! holler tummarna!

Svar: Tack mumso!
Frida Starck Härlin

Kommentera här: