FINMIDDAG med Mamen

 
Idag lyckades vi få till en svensk-spansk middag tilllsammans med en kär familjevän, Mamen och hennes familj. Mamen som är runt 30 år, engelska-lärare, en idogt arbetande kvinna, som tidigare varit lärare till min mammas kusin. Mamen bor med sin sambo Adolfo och sin mamma i Getafe söder om staden, där vi idag träffades. Hon har hjälpt mig ovärderligt mycket med mitt rum där jag bor, samt stödja mig i det jag gör här. Det känns bra att ha henne som hjälp, och jag vet att jag kan ringa henne jämt om jag har några som helst tvivelaktigheter. Vi pratar ofta och ses på helgerna när vi kan, men som sagt jobbar hon väldigt mycket och har alldeles för lite fritid (tyvärr!), men jag är så glad de gånger vi kan ses! 
 
Idag träffades vi alla, Mamens familj, Adolfos familj och min familj hemma hos Mamen. Vi hade med oss svenska rätter såsom köttbullar, prinskorv, munsökorv (pappas bidrag!), sill, hårt bröd och kaviar, och de andra bidrog med många traditionella spanska rätter, där jag har glömt hälften av namnen... sallader, kötträtter, korvar (morcilla), lufttorkad skinka, och efterrätter, ja helt otroligt mycket gottigheter. Härifrån gick ingen hungrig! TACK SÅ MYCKET MAMEN, underbart trevligt!

Kommentarer:

1 mumso:

skriven

Tack kära Frida och hälsa Mamen å de andra och tacka så varmt från oss! Det var helt fantastiskt att få besöka dom! Det bästa på hela vistelsen i Madrid!

Svar: Kram till er! Hoppas ni kommit hem väl! 💕
Frida Starck Härlin

Kommentera här: