Tråkigt slut...

Jag som gärna vill berätta hur härlig min helg varit, med en fin vän i Arganda del Rey, fina solnedgångar, köp många fantastiskt fina saker, ny läderjacka och har även träffat en kär familjevän Mamen och ätit middag med hennes familj... men efter allt detta hände det ofattbara, jag kan fortfarande inte tro det... 
 
På tunnelbanan hem har någon stulit min mobil och plånbok... 
 
Jag är en person som är väldigt försiktig och noggrann med mina viktiga ägodelar. Jag har under hela tiden i Madrid alltid haft min telefon i innefickan, alltid med stängd dragkedja, alltid i ytterficka med handen väl nära hela tiden, hela tiden med uppmärksamhet över den. Dom är väldigt skickliga i denna stad på ficktjuveri, det får jag säga. Allt hände på dessa 2 sekunder, då jag skulle öppna tunnelbanedörren, dessa korta 2 sekunder när jag tog bort handen från fickan mobilen (för att dra ner handtaget... )
 
Tur i oturen har jag kvar mitt pass i alla fall, så jag kan ta mig till Sverige senare... 
LÄRDOM FÖR LIVET: I Madrid, ha alltid UPPSIKT över dina saker! VAR FÖRSIKTIG!!! Mer än 10 av mina vänner i Madrid har blivit bestulna!!! HA ALDRIG KORT OCH MOBIL I SAMMA FODRAL! 
 
USCH, nu är jag livrädd för att åka tunnelbana...
 

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Fy vad tråkigt!!! Vi kommer ikväll! Ska bli så kul!!!
Vi ska hålla hårt om våra värdesaker! Jag har ju också blivit bestulen. Två gånger. En gång i Spanien och en gång i Stockholm. Mycket trist!
Hasta luego!

Svar: Ja, men men, det är mest alla foton och minnen jag är ledsen över. Resten spelar ingen roll...
Frida Starck Härlin

2 Ulrika:

skriven

Nej, vad tråkigt för dig! Det är så nedrans tråkigt när människor inte kan skilja på ditt och mitt. Hoppas du kan få tillbaka en del pengar frön försäkringsbolaget! kramar

Svar: Ja, hatar folk som ska förstöra vardagen för andra! Hoppas ni har det fortsatt bra! :)
Frida Starck Härlin

Kommentera här: