FINBESÖK av familjen!

 
Denna helg (fem dagar - onsdag till söndag) har jag haft besök av familjen, mamma & Kjell och pappa! Jag mötte upp dem på flygplatsen med ett stort plakat med orden "Välkomna Rospiggarna!" så de skulle hitta mig bland alla andra hundra väntandes. Mamma och Kjell har ju varit i Madrid förut, men roligt var framför allt att pappa bestämde sig för att följa med. Skulle säga att det var runt 12 år sedan han reste med flygplan senast, inte mer än rätt att ta tillfället i akt och besöka mig!! 
 
De första dagarna  innebar mest promenad i staden och titta på de grejer man absolut måste se. Jag agerade tourledare och tog med svenska skaran till Retiroparken, utkiksplatsen Circulo de Bellas artes varifrån man kunde se hela staden, Plaza de Colón - Columbusmonumentet, alla dessa bågar som är uppsatta lite varstans, Plaza de Cibeles med regeringshuset, titta på Pradomuseet (bara utifrån dock, haha) samt Plaza de Sol med den där björnen och smultronträdet... Sånt man måste se när man är i Madrid...  
I måndags blev jag rånad på mobil och kontokort, och fortfarande har jag inte tillgång till kontot och har inte haft kontanter eller telefon.. Som tur var blev jag inte av med mitt busskort, vilket såklart även var bra att jag kunde ta mig hem efter rånet, annars hade jag varit ganska rökt och strandsatt. Tur i oturen var att familjen kom just denna helg, för nu slapp jag äta hårt bröd och kaviar, samt fick den obligatoriska och ovärderliga hjälpen att köpa en ny mobiltelefon till mig. TACK! <3

Kommentarer:

1 Mamma:

skriven

Underbara dagar Frida! Vi är glada att ha kunnit ordnat en ny mobiltelefon till dig! Det är du värd!
Vi satt på handikapplatserna i metron. Jag va ju det!

Svar: Ni har hjälpt mig enormt mycket! Tacka Kjell från mig!!! 💖
Frida Starck Härlin

Kommentera här: